به نقل از خبرآنلاین، ابهامات و شایعات پیرامون زمان و نحوه واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی در حالی افزایش یافته که وزارت تعاون با رد گمانه زنی ها، جزییات دریافت این سبد معیشتی را به طور شفاف اعلام کرده است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت رسمی، خبر واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای دهک های چهارم تا هفتم در تاریخ 17 تیر را تکذیب کرد. طبق اعلام رسمی، فعلا فقط منابع مالی اجرای این طرح تامین شده و در مرحله جدید به هر نفر از خانوارهای دهک های 4 تا 7 اعتبار 350 هزار تومانی تعلق خواهد گرفت. این اعتبار به شکل غیرنقدی و تنها برای خرید 11 قلم کالای اساسی از فروشگاه های منتخب قابل مصرف است و پول نقد قابل برداشت نیست. مخاطبان اصلی این طرح سرپرستان خانوار در دهک های مشمول هستند. ارسال اعتبار به صورت خودکار روی کارت بانکی آن ها فعال خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری نیست. همچنین یارانه نقدی این گروه ها نیز روز 31 تیر با مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر نفر واریز می شود تا مجموع دریافتی خانوارهای دهک چهارم تا هفتم در تیرماه به 650 هزار تومان برسد. در همین حال مرحله سوم کالابرگ برای دهک های اول تا سوم نیز از 7 تیر آغاز شده بود و این دهک ها 500 هزار تومان اعتبار خرید دریافت کردند. دهک های هشتم و نهم تنها یارانه نقدی می گیرند و دهک دهم از دریافت هرگونه یارانه محروم است. مبلغ واریز کالابرگ دهک چهارم تا هفتم مرحله اول این طرح از اسفند 1403 آغاز شده و مراحل بعدی نیز مطابق اطلاع رسانی رسمی انجام خواهد شد. مبلغ اعتبار برای هر نفر در دهک های 1 تا 3، مبلغ 500 هزار تومان و در دهک های 4 تا 7، 350 هزار تومان اعتبار غیرنقدی است. فرآیند تخصیص اعتبار به شکل غیرنقدی و به کد ملی سرپرست خانوار انجام می شود. این اعتبار قابل برداشت نقدی نبوده و صرفا با کارت بانکی سرپرست خانوار در فروشگاه های طرف قرارداد که در سامانه یا اپلیکیشن شما معرفی شده اند، قابل استفاده است. فهرست 11 قلم کالای اساسی مشمول خرید با کالابرگ شامل لبنیات، گوشت، تخم مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، قند، شکر و حبوبات است. خرید اینترنتی نیز از پلتفرم هایی نظیر اسنپ مارکت و دیجی کالا ممکن خواهد بود. لازم به ذکر است اطلاع رسانی درباره واریز اعتبار صرفا از طریق پیامک رسمی انجام می شود و پیامک های حاوی لینک های ناشناس فاقد اعتبار خواهند بود. وزارت تعاون هدف از اجرای این طرح را حمایت از معیشت خانوار و ارتقاء امنیت غذایی گروه های هدف عنوان کرده است. سرپرستان برای اطلاع از وضعیت اعتبار خود می توانند از اپلیکیشن شما یا سامانه shoma.sfara.ir استفاده کنند. |