طبق قیمت بازار و کارخانه محصولات سایپا در تیر 1404، قیمت دنا پلاس بورسی در کارخانه حدود 867 میلیون تومان تعیین شده است درحالی که این خودرو در بازار آزاد به قیمت 953 میلیون تومان به فروش میرسد بدین ترتیب قیمت کارخانه و بازار این مدل دنا حدود 86 میلیون تومان اختلاف دارد. قیمت بازار دنا پلاس MT6 (رینگ فولادی) نیز به 1 میلیارد و 2 میلیون تومان رسیده است اما در کارخانه حدود 912 میلیون تومان قیمت دارد به همین ترتیب در صورت معامله این خودرو نزدیک به 90 میلیون تومان سود خواهید کرد. درصورتی که دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) را از کارخانه با قیمت 1 میلیارد و 150 میلیون تومان بخرید و در بازار با قیمت 1 میلیارد و 233 میلیون تومان بفرشید حوالی 83 میلیون تومان سود خواهید کرد. جهت استعلام قیمت کارخانه و بازار دنا در تیر 1404 جدول زیر را مطالعه کنید. قیمت کارخانه و بازار دنا - تیر 1404 | برند | قیمت بازار (تومان) | قیمت کارخانه (تومان) | اختلاف قیمت(تومان) | دنا پلاس بورسی | 953,000,000 | 867,924,000 | 86,000,000 | دنا پلاس MT6 (رینگ فولادی) | 1,002,000,000 | 912,149,000 | 90,000,000 | دنا پلاس MT6 | 1,024,000,000 | 930,841,000 | 94,000,000 | دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) | 1,233,000,000 | 1,150,943,000 | 83,000,000 | مقایسه طراحی داخلی دنا با پژو پارس اختلاف ظاهر پژو پارس و دنا در طراحی کابین بیشازپیش هویدا میشود؛ چراکه دنا از طرح نسبتا نوین داشبورد به سبک برخی محصولات قدیمیتر هیوندای سود میبرد و جلوههای بصری فضای داخلی آن، بهمراتب چشمنوازتر از پژو پارس به نظر میرسد. کنسول میانی داشبورد، مجهز به نمایشگر تصویری با دریچههای هواکشعمودی و نیز سبکطراحی تودریهای دنا بسیار جذابتر از ادوات کابین پژو پارس دیده میشوند. مواد بهکاررفته در ساخت متعلقات کابین هر دو خودرو با توجه به بازه قیمت پژو پارس و دنا، از جنس پلاستیکخشک است و کیفیت آنها نامرغوب ارزیابی میشود. از سوی دیگر، گرچه فاصله بین محور چرخهای این دو خودرو تفاوت چندان قابلتوجهی نسبت به یکدیگر ندارد، اما عرض بیشتر دنا منجر به فضای جادارتر آن بهویژه از نظر محدوده شانههای سرنشینان خواهد شد. با این حال، 4 تا 5 سرنشین بزرگسال بهراحتی میتوانند از کابین هر دو خودرو استفاده کنند. در بحث فضای صندوق نیز دنا گشادهدستتر ظاهر شده است و ظرفیت 500 لیتری محفظه بار خود را به رخ فضای 470 لیتری پژو پارس میکشد. درمجموع، باید گفت دنا از لحاظ طراحیکابین، یک سروگردن بالاتر از پارس قرار دارد و برنده مقایسه دنا و پژو پارس از لحاظ طراحی داخلی شمرده میشود. برای اطلاع از قیمت دنا کلیک کنید. دنا از روبرو چهرهای خشن دارد و نوع طراحی عقب خودرو نیز بر ویژگیهای اسپرت بودن این ماشین تاکید میکند. اگر برایتان سوال پیش آمده است که در نهایت کدام یک از این دو خودرو زیباتر هستند و بلاخره دنا بخریم یا تیبا 2 باید بگوییم اگرچه تشخیص زیباتر بودن یک خودرو کاملا سلیقهای است، اما از هر زاویهای که نگاه کنید دنا بهمراتب جذابتر و مدرنتر از تیبا دو به نظر میرسد. مگر اینکه انتخاب شما یک هاچبک جمع و جور در برابر یک سدان خانوادگی باشد. منبع: اقتصاد آنلاین |