| به نقل ازخبرآنلاین، در حالی که برخی رسانه ها طی روزهای گذشته اعلام کرده اند اعتبار کالابرگ الکترونیکی برای تمامی مشمولان دهک های اول تا سوم واریز شده است، اما بررسی ها نشان می دهد این خبر نادرست بوده و تنها بخشی از مشمولان این دهک ها امروز اعتبار دریافت کرده اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه 13 آذر در توضیح مرحله پنجم طرح کالابرگ تأکید کرده بود: مرحله پنجم طرح کالابرگ الکترونیکی با شارژ اعتبار حساب سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) در دهک های اول، دوم و سوم از هفته آینده (شنبه 15 آذر) آغاز می شود. با وجود این توضیح روشن، انتشار برخی اخبار نادرست موجب شده که بسیاری از خانوارهای دهک های اول تا سوم که تحت پوشش نیستند، روز گذشته و امروز به فروشگاه ها مراجعه کنند؛ اما در نهایت متوجه شده اند که هنوز اعتباری برای آنان واریز نشده و این موضوع موجب سردرگمی آنها شده است. پیگیری های خبرنگار اقتصادآنلاین نیز نشان می دهد در گام نخست فقط مشمولان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اعتبار کالابرگ مرحله پنجم را دریافت کرده اند و سایر یارانه بگیران دهک های اول تا سوم باید منتظر گام دوم واریز باشند. واریز اعتبار برای دیگر افراد این دهک ها طی روزهای آینده انجام خواهد شد. همچنین اعتبار کالابرگ دهک های چهارم تا هفتم نیز طبق برنامه، حدود دو هفته دیگر پرداخت می شود. مبلغ کالابرگ الکترونیکی چقدر است؟ اعتبار این مرحله برای دهک های اول تا سوم از 500 هزار تومان به 620 هزار تومان برای هر نفر افزایش یافته است. سقف واریزی برای خانوارها: خانوار یک نفره: 620 هزار تومان خانوار دونفره: 1 میلیون و 240 هزار تومان خانوار سه نفره: 1 میلیون و 860 هزار تومان خانوار چهارنفره: 2 میلیون و 480 هزار تومان خانوار پنج نفره: 3 میلیون و 100 هزار تومان امکان خرید از 260 هزار فروشگاه فعال مشمولان می توانند اعتبار خود را در 260 هزار فروشگاه و 11 فروشگاه زنجیره ای برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل شیر و لبنیات، مرغ، گوشت، تخم مرغ، حبوبات، برنج، ماکارونی، روغن، قند و شکر استفاده کنند. ویژگی های مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی خرید بدون محدودیت برند و مقدار امکان خرید مرحله ای بدون الزام مصرف یک باره اعتبار قابل استفاده تا پایان اسفند 1404 امکان انتخاب کالا از برندهای متنوع روش های استعلام مانده اعتبار کالابرگ الکترونیکی اپلیکیشن شما کد دستوری #1463500* پیامک ماهانه از سرشماره V.Refah تماس با مرکز پاسخگویی 021 6369 وزارت رفاه تأکید کرده است که شهروندان تنها پیامک های رسمی با سرشماره V.Refah را معتبر بدانند. |