| به نقل از ایسنا، کانسپت LFA جدید اولین لکسوس پس از سال 2012 با نام LFA است. متأسفانه همان طور که کلمه کانسپت نشان می دهد، این مدل برای تولید آماده نیست. نکته ناامیدکننده تر اینکه دیگر خبری از موتور V10 قدرتمند با ردلاین 9500 دور در دقیقه و صدای اگزوز جذابش نیست. کانسپت LFA جدید کاملاً برقی است، درحالی که لکسوس حتی مشخصات فنی یا پیکربندی باتری را به اشتراک نمی گذارد. شرکت ژاپنی برای توجیه پیشرانه الکتریکی این کانسپت می گوید: نام مدل LFA محدود به خودروهایی با موتور درون سوز نیست. این نام نماد خودرویی است که فناوری های آن باید توسط مهندسان به نسل بعدی منتقل شوند.  نگاهی به مدل مفهومی لکسوس LFA کانسپت LFA براساس یک شاسی آلومینیومی سبک و با استحکام بالا ساخته شده است. همین شاسی در ابرخودرو GR GT و خودرو مسابقه ای GT3 رونمایی شد. البته مدل های تویوتا به جای پیشرانه برقی از سیستم هیبریدی V8 تویین توربو برخوردار هستند. از نظر ظاهری، لکسوس LFA جدید تقریباً شبیه به کانسپت اسپرت است که اوایل امسال در مونتری به نمایش درآمد. پنل های بدنه یکسان هستند، با چند تغییر جزیی که آن را نزدیک تر به فاز تولید نشان می دهد. با توجه به اینکه شاهد تغییرات زیادی نسبت به خودرو مفهومی قبلی نیستیم، احتمالاً نسخه تولیدی آینده تفاوت ظاهری چندانی با این کانسپت نداشته باشد. از نظر اندازه، کانسپت LFA دارای طول 4.69 متر، عرض 2.04 متر و فاصله بین دو محور 2.72 متر است. بنابراین LFA جدید حدود 20 سانتی متر بزرگ تر از مدل قبلی و 15 سانتی متر عریض تر از آن است. پیش از این تصاویری از فضای داخلی را دیده بودیم، اما حالا لکسوس نگاهی عمیق تر به کابین LFA را منتشر کرده است. این خودرو دارای فضای داخلی شبیه به کابین خلبان با عناصر جذابی است که دور راننده را می پوشاند. به جای کیلومترشمار لمسی، مجموعه ای از صفحه نمایش ها در مقابل راننده قرار دارند و خبری از نمایشگر مرکزی چندرسانه ای نیست. هنوز اطلاعات زیادی در مورد نسخه تولیدی یا زمان عرضه آن نمی دانیم، اما این کانسپت تا حدودی به ما نشان می دهد که باید چه انتظاری از لکسوس LFA جدید داشته باشیم. |