| موزه Wiesbaden در غرب آلمان شاهد افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان به دلیل محبوبیت جدیدترین آهنگ تیلور سویفت با عنوان The Fate of Ophelia بوده است. این آهنگ که از آلبوم تازه سویفت، The Life of a Showgirl، منتشر شده و سه هفته متوالی در صدر جدول Billboard Hot 100 قرار دارد، علاقه مندان موسیقی را به دیدن یک نقاشی از فریدریش هایزر کشانده است. اثر روغن روی بوم هایزر با عنوان Ophelia که حدود سال 1900 خلق شده، زن جوانی را در لباس سفید نشان می دهد که در استخر آبی شناور است و اطرافش گل ها و برگ ها دیده می شود. این نقاشی صحنه ای از نمایشنامه هملت شکسپیر را بازنمایی می کند؛ جایی که شخصیت اوفلیا دچار جنون شده و غرق می شود. در ویدیوی موسیقی جدید سویفت، خواننده در حالتی مشابه نقاشی دیده می شود و با لباس سفید میان گل ها روی زمین دراز کشیده و سپس برمی خیزد و شروع به خواندن می کند. طرفداران خودشان ارتباط میان ویدیوی موسیقی و نقاشی موزه را کشف کرده اند و به این مکان 200 ساله هجوم آورده اند. بیشتر بازدیدکنندگان، زنان جوان و نوجوان هستند که از کارکنان موزه درخواست کرده اند آن ها را به سمت نقاشی Ophelia هدایت کنند. سوزان هیرشمن، سخنگوی موزه، با اشاره به استقبال بی سابقه طرفداران گفت: این نخستین باری است که شاهد چنین هجوم به یک نقاشی بوده ایم و از این موضوع هم شگفت زده و هم خوشحال هستیم. وی افزود که تاکنون رفتار بازدیدکنندگان محترمانه بوده و شامل عکس گرفتن با نقاشی و گاهی به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی است. کارشناسان موزه معتقدند که محبوبیت این آهنگ فرصتی مناسب برای جذب مخاطبان تازه و افزایش آشنایی عمومی با هنر محسوب می شود. هیرشمن در این باره به BBC Radio 4 گفت: برای ما این فرصت خوبی است تا افراد جدید را به موزه بیاوریم و درباره هنر صحبت کنیم. منبع: ایران آرت |