| به نقل از روزگار خودرو چندین خودروساز قدیمی با جریمه های احتمالی اتحادیه اروپا روبرو هستند زیرا حرکت آنها به سمت خودروهای برقی، کندتر از حد انتظار بوده است. اما آنهایی که سهم کمتری از فروش خودروهای برقی دارند می توانند میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را با رهبران بخش، ادغام کرده، از آنها اعتبار خریداری کنند و میانگین کلی انتشار کربن خود را کاهش دهند. جریمه های اتحادیه اروپا که خودروسازان اعلام کرده اند می تواند تا 15 میلیارد یورو (17.5 میلیارد دلار) برای این صنعت باشد، در ابتدا قرار بود برای سطوح انتشار کربن 2025 اعمال شود. با این حال، کمیسیون اروپا در مارس، در برابر فشار خودروسازان تسلیم شد و اجازه داد که بر اساس میانگین انتشار گازهای گلخانه ای آنها در فاصله سال های 2027-2025، این قانون اعمال شود. قرارداد مشارکت میان مزدا و سرمایه گذاری مشترک این خودروساز ژاپنی با چانگان، برای سال 2025 معتبر و تا پایان نوامبر برای سایر تولیدکنندگان نیز قابل استفاده است. مزدا در حال حاضر بخشی از یک مشارکت متفاوت است که در ابتدای سال میلادی جاری پیرامون تسلا تشکیل شد و شامل استلانتیس و فورد نیز می شود. بر اساس گزارش رویترز، با احتساب مشارکت جدید مزدا، تاکنون پنج مشارکت در سال میلادی جاری انجام شده است. |