به گزارش پارسینه به نقل از گجت نیوز، پیام رسان واتساپ که پلتفرم محبوب متاست، همواره با چالش اسپم ها دست و پنجه نرم کرده است. نارضایتی کاربران از پیام های ناخواسته، این شرکت را بر آن داشته تا به دنبال راهکارهای نوین باشد. محدودیت های در دست آزمایش، عمدتا بر ارسال پیام به مخاطبان ناشناس متمرکز شده اند. این اقدامات جدید می تواند نقطه عطفی در مبارزه با پدیده اسپم در این اپلیکیشن باشد. واتساپ محدودیت هایی برای پیام های ارسالی وضع می کند این پلتفرم در حال آزمایش محدودیت های تازه ای است که به موجب آن کاربران عادی و کسب وکارها نمی توانند به تعداد نامحدودی از افراد ناشناس پیام ارسال کنند، مگر اینکه پاسخی دریافت شود. این تدابیر جدید برای مقابله با اسپم ها طراحی شده اند و بر اساس گزارش TechCrunch تمامی پیام های ارسالی در یک ماه شمارش خواهند شد. واتساپ هنوز در حال تعیین سقف نهایی این محدودیت است و آن را در هفته های آتی در کشورهای مختلف آزمایش خواهد کرد. تلاش های واتساپ برای مقابله با اسپم ها واتساپ اعلام کرده که کاربران عادی هرگز به این سقف محدودیت نخواهند رسید و این ویژگی عمدتاً برای کاهش پیام های اسپم طراحی شده است. پیام هایی که از طرف فرستنده ارسال شده و پاسخی دریافت می کنند، شامل این محدودیت نخواهند شد. پیش از رسیدن به آستانه، واتساپ با نمایش یک پنجره پاپ آپ، تعداد پیام های باقی مانده را به کاربر اطلاع می دهد. اسپم در واتساپ به دلیل محبوبیت جهانی این اپلیکیشن به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است و این شرکت طی سالیان اخیر تلاش های زیادی برای مهار آن انجام داده است. از جمله اقدامات گذشته می توان به ابزارهایی برای مسدود کردن آسان مخاطبین، لغو اشتراک از پیام های بازاریابی و ترک گروه های ناخواسته اشاره کرد. |