به نقل از اقتصاد انلاین ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری طرح کالابرگ الکترونیک، هنوز تاریخ دقیق اجرای مرحله جدید را اعلام نکرده است، اما اخبار منتشرشده از تغییرات عمده در این مرحله حکایت دارد. این تغییرات شامل سه محور اصلی است: اضافه شدن دستگاه ها و وزارتخانه های جدید به مسیر اجرای طرح، ثابت ماندن قیمت کالا ها برای جمعیت هدف و افزایش تعداد اقلام کالابرگ از 11 به 15 قلم. تغییر اول؛ ثابت ماندن قیمت برای جمعیت هدف در مرحله جدید، قرار است قیمت کالا های کالابرگ الکترونیک نسبت به مراحل پیشین تغییر نکند. پیش تر، قیمت کالا ها مانند روغن می توانست در فاصله زمانی اردیبهشت تا خرداد چند بار تغییر کند، اما طبق وعده وزیر جهادکشاورزی، از مرحله پنجم به بعد مصرف کنندگان نباید انتظار نوسان قیمت داشته باشند. غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهادکشاورزی، اعلام کرده است که پیشنهاد ثابت ماندن قیمت کالا ها از جمله گوشت، مرغ، برنج و روغن به رییس جمهور ارائه شده و پس از موافقت مسعود پزشکیان، دستور نهایی صادر خواهد شد. او تأکید کرده است که حتی اصلاح قیمت های معمول بازار برای برخی کالاها، شامل اقلام طرح کالابرگ نخواهد شد. تغییر دوم؛ اضافه شدن کالا های جدید به طرح کالابرگ طرح کالابرگ الکترونیک تا پیش از مرحله پنجم شامل 11 کالا بود، اما از این پس چهار کالای جدید به فهرست افزوده می شوند تا تعداد کل اقلام به 15 برسد. این کالا ها شامل گوشت بوقلمون، گوشت بلدرچین، ماهی و میگو هستند. در مراحل پیشین، کالا های لبنی شامل شیر کم چرب، پنیر UF و ماست کم چرب، گروه پروتیینی شامل تخم مرغ، گوشت مرغ و گوشت منجمد گوساله و همچنین کالا های اساسی مانند ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و روغن مایع در کالابرگ قرار داشتند. |