حساب توییتری رهبر معظم انقلاب در رکورردشکنی قابل توجه، توانست تنها در یک توییت 5 میلیون بازدید بگیرد و 5 توییت متوالی این حساب 15 میلیون بازدید یا مشاهده را در ایکس فارس رقم زد. همزمان با جنگ اسراییل علیه ایران، حساب توییتری مقام معظم رهبری از فعال ترین اکانت هایی بود که در این بستر فعال بود و در صدر توجه، بازدید، پسند و بازنشر قرار گرفت. این حساب توییتری بخش هایی از بیانات رهبری را که در سخنرانی های عمومی، برنامه های تلویزیونی و از این دست صحبت ها ایراد میشود را در قالب کوتاه نوشته ها برگزیده و منتشر میکند. کارکرد دوم این حساب توییتری این است که فارغ از سخنرانی ها، نشست ها و برنامه های تلویزیونی، محتواهایی را به نقل از شخص رهبر معظم انقلاب انتشار می دهد که عمدتا بازخوردهای زیادی پیدا کرده است. گزارش حساب توییتری رهبر انقلاب در زمان جنگ اسراییل آنالیز صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب در بازه زمانی 23 تا 30 خرداد ماه( هفته اول جنگ اسراییل) نشان می دهد 58 توییت از این صفحه منتشر شده که در مجموع 28 میلیون و 590 هزار بار بازدید یا ویو گرفته است. در عین حال، این میزان محتوا 483 هزار بار توسط کاربران مختلف لایک شده اند. بررسی روند انتشار محتوای این توییت ها نشان می دهد در روز 23 خرداد ماه و روز تجاوز اسراییل به خاک ایران بیشترین میزان محتوای توییتری معادل 22 توییت نشری و بازنشری در این صفحه منتشر شده است. 28 خرداد ماه دومین قله تولید محتوایی این اکانت است که 15 توییت در این روز منتشر شده است. نکته جالب که به رکوردشکنی توییت های پیج رهبری مربوط میشود، بازدیدهای میلیونی و قابل توجه این توییتها در این بازه بوده است، به نحوی که میتوان ادعا کرد بیشترین میزان بازدید توییتهای حساب منتسب به رهبری در زمان جنگ اسراییل به ایران منتشر شده است. توییت «به نام نامی حیدر» که در روز 28 خرداد ماه منتشر شده، 5 میلیون و 588 هزار بازدید گرفته و 65 هزار بار لایک و 11 هزار بازنشر شده است. 8 هزار و 500 پاسخ به این محتوا داده شده و در مجموع باید توییت 28 خرداد صفحه رهبری را پربازدیدترین توییت این حساب به شمار آورد. توییت «الله اکبر، این صدای ملت ایران است» که دو روز قبلتر در تاریخ 26 خرداد ماه منتشر شده نیز با بازدید قابل توجه 4 میلیون و 453 هزار مشاهده مواجه شده است. این توییت از توییت قبلی پرلایک تر است و بازنشر بیشتری نیز گرفته است و 101 هزار لایک و 12 هزار بازنشر داشته است. توییت «نصر من الله و فتح قریب» صفحه رهبری در همان روز 26 خرداد نیز 3 میلیون و 300 هزار بازدید، 56 هزار لایک و 9 هزار و 600 بازنشر داشته است. ضمن اینکه از نظر تعداد کامنت، رتبه دوم از آن این توییت بود که 6 هزار پاسخ گرفته است. در مجموع باید 5 توییت نخست صفحه منتسب به رهبری را به 5 توییت مهم ایشان در دوره جنگ اسراییل علیه ایران عنوان کرد که از 5 میلیون و 580 هزار تا 1 میلیون و 780 هزار بازدید گرفتند. محتوای مضمونی حساب توییتری رهبر معظم انقلاب تحلیل کیفی این 58 توییت در بازه زمانی هفته نخست جنگ اسراییل علیه ایران نشان می دهد تاکید ایشان بر کلیدواژه ایران در این محتوا قابل توجه است؛ چرا که پرتکرارترین واژه در این توییت ها، کلیدواژه ایران بوده است. اشاره قرار دادن طرف اسراییلی با کلیدواژه هایی چون رژیم صهیونی، رژیم صهیونیستی و صهیونی نیز از دیگر تاکیدات در این محتوا بوده است. حیدر، علی و غدیر کلیدواژه های دیگری بودند که استمداد شیعیان به امیرالمومنین علی علیه السلام را نشان می دهد و به نوعی اسم رمز رهایی از این وضع موجود است. از میان سمت ها و مقامات، رییس جمهور امریکا و فرماندهی کل سپاه و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران بیشترین اشاره را در میان محتواهای منتشر شده داشتند. پرتکرارترین هشتگ این صفحه در بازه زمانی 7 روزه، وعده صادق 3 بوده است. بعد از این، هشتگ های الله اکبر، ایران، حیدر و خیبر بیشترین تکرار را در هشتگ های حساب توییتری رهبری داشته اند. |