مؤسسه آمریکایی جی دی پاور (JD Power)، گزارشی از باکیفیت ترین خودروهای چینی در سال 2025 منتشر کرده است. در بین رتبه های برتر، خودروهای چینی از برندهای چری، جی ای سی یا گک، چانگان و جیلی قرار دارند. در این مطالعه از 19,913 مالک خودروهای جدید چینی که بین ژوییه 2024 تا مارس 2025 خریداری شدند، نظرسنجی انجام شد. رانندگان براساس 218 مشخصه در 9 دسته مختلف ارزیابی خود را از اتومبیل های جدید خریداری شده انجام دادند. رتبه بندی نهایی براساس شاخص PP100 یا تعداد مشکلات در هر 100 خودرو تعیین می شود. هرچقدر این عدد کمتر باشد، کیفیت خودرو بالاتر است. نتایج کلی مطالعه باکیفیت ترین خودروهای چینی سال 2025 براساس تحقیق جی دی پاور پیرامون باکیفیت ترین خودروهای چینی در سال 2025، مشخص شد که میانگین شکایات در مورد کیفیت این خودروها افزایش یافته است. میانگین شاخص PP100 با 17 امتیاز رشد به عدد 229 رسید. این افزایش در اکثر دسته ها به جز عملکرد پیشرانه مشاهده شده است. بیشترین شکایات مشتریان مربوط به سیستم های سرگرمی و اطلاعاتی، تجهیزات رفاهی، سیستم کمک راننده، کیفیت صندلی ها و فرمان دهی صوتی خودرو بود. الویس یانگ ، مدیر محصولات خودرویی در جی دی پاور چین، دلیل این افت کیفیت را فشار رقابتی در بازار خودرو چین می داند. به گفته او تولیدکنندگان برای حفظ سهم خود در مقابل رقبای جدید تحت فشار قرار گرفته اند و این موضوع بر کیفیت نهایی محصولات آن ها تأثیر منفی گذاشته است. رتبه بندی برندها براساس کیفیت در بخش خودروهای پرمیوم بازار، همچنان برندهای چینی در بازار این کشور غایب هستند. برندهای لندرور، پورشه و کادیلاک، باکیفیت ترین محصولات پرمیوم بازار چین هستند. در بخش عمومی بازار، خودروهای تولید شده توسط جوینت ونچر گک هوندا (GAC-Honda) و دانگ فنگ هوندا، بهترین عملکرد را داشتند. در میان برندهای چینی مستقل، چری با کسب امتیاز 220 در شاخص PP100، در رتبه اول باکیفیت ترین خودروهای چینی قرار گرفت و به عنوان باکیفیت ترین برند چینی شناخته شد. پس از چری نیز برندهای گک با امتیاز 221، چانگان با امتیاز 222 و جیلی با امتیاز 222 در رتبه های بعدی قرار گرفتند. برندهای چینی جتور، ام جی و رووی نیز موفق شدند تا عملکردی بالاتر از حد متوسط را ثبت کنند. باکیفیت ترین مدل های خودرو در سال 2025 در این رتبه بندی، خودروهای چینی مختلفی موفق شدند تا عنوان باکیفیت ترین محصول را در هر دسته کسب کنند. در بخش سدان های جمع وجور، خودرو ام جی 5 موفق شد با شکست جیلی امگرند، به عنوان باکیفیت ترین سدان چینی شناخته شود. فولکس واگن بورا موفق شد عنوان باکیفیت ترین سدان متوسط را در اختیار بگیرد. در بخش سدان های بزرگ، فولکس واگن لاماندو L موفق شد از بیوک رگال و چری آریزو 8 پیشی بگیرد و به مقام اول کیفیت برسد.  جیلی کول ری باکیفیت ترین کراس اوور جمع وجور بازار چین لقب گرفت و جی ای سی GS3 در رتبه دوم قرار گرفت. در میان کراس اوورهای جمع وجور گران تر، چانگان CS75 و چانگان CS55 پلاس رتبه های اول و دوم را در اختیار گرفتند. کراس اوور متوسط جیلی اطلس عملکرد خوبی در بحث کیفی از خود نشان داد و به مقام دوم گروه خود رسید. مقام نخست این گروه در اختیار تویوتا فرانت لندر قرار دارد. لوکانو L8 که با نام چری تیگو 9 نیز شناخته می شود، باکیفیت ترین کراس اوور بزرگ چینی نام گرفت. |