محمد یاشار لطفی، سرپرست مجری خط 7 مترو تهران گفت: یکی از الزامات بهره وری حداکثری ایستگاه های شبکه مترو، ساخت ورودی های دوم و یا بیشتر است تا ضمن تسهیل تردد مسافران و تأمین دسترسی های متعدد، در مواقع بحرانی نیز بتوان شرایط ایمن تری را برای رفت و آمد مردم مهیا ساخت. وی افزود: در این زمینه از آغاز عملیات اجرایی احداث خط 7، سیاست شرکت مترو تهران بر آن بود که به موازات راه اندازی ایستگاههای جدید، مساله ساخت ورودی های دوم و یا سوم را با جدیت پیگیری کند. به این ترتیب امروز که راه اندازی فقط یک ایستگاه از خط 7 مترو باقی مانده است (ایستگاه ورزشگاه تختی)، عملاً 17 ایستگاه دارای ورودی های تکمیلی بوده و ورودی دوم ایستگاه هلال احمر هم بزودی بهره برداری خواهد شد. لطفی در ادامه به ایستگاههای باقی مانده خط 7 به لحاظ بهره مندی از ورودی دوم اشاره کرد و گفت: ایستگاه های بوستان گفتگو، شهدای هفدهم شهریور و میدان کتاب، ایستگاه هایی هستند که هنوز ورودی دوم ندارند اما طبق برنامه زمان بندی، سعی داریم در سال جاری ورودی جدید ایستگاههای میدان کتاب و شهدای هفدهم شهریور را ساخته و راه اندازی کنیم. سرپرست مجری خط 7 مترو تهران در پایان افزود: در شرایط فعلی و با فهرست بهای کنونی، فرآیند ساخت و تجهیز ورودی دوم برای هر ایستگاه مترو، حدود یکصد میلیارد تومان هزینه در بردارد و البته موارد دیگری مانند تملک اراضی لازم برای جانمایی و احداث کیوسک ورودی های دوم هم پیش نیاز این مساله محسوب می شود. منبع: خبرگزاری شهر |