بر اساس آگهی های منتشر شده از تیبا کارکرده در سایتهای فروش خودرو، تیبا 2 مدل 1396 بدون رنگ با 100,220 کیلومتر کارکرد به قیمت 358 میلیون تومان معامله میشود و تیبا 2 مدل 1400 با دو لکه رنگ و 44,000 کیلومتر کارکرد حوالی 415 میلیون تومان معامله میشود. در میان آگهیهای تیبا 1 کارکرده، تیبا 1 مدل 1400 بدون رنگ و با 52 هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که با قیمت 408 میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین تیبا 1 دوگانه سوز مدل 1395 با دو درب رنگ و 177 هزار کیلومتر کارکرد حوالی 365 میلیون تومان ارزشگذاری شده است. جدول زیر را جهت اطلاع از لیست قیمت تیبا کارکرده در تیر 1404 بخوانید. قیمت تیبا کارکرده - تیر 1404 | برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) | تیبا 2 | 1396 | آبی/بدون رنگ | 100,220 | 358,000,000 | تیبا 2 | 1400 | سفید/دو لکه رنگ | 44,000 | 415,000,000 | تیبا 2 | 1397 | سفید/صافکاری بدون رنگ | 135,450 | 360,000,000 | تیبا 1 | 1400 | سفید/بدون رنگ | 52,000 | 408,000,000 | تیبا 1 | 1394 | سفید/دور رنگ | 150,000 | 309,500,000 | تیبا 1 دوگانه سوز | 1395 | سفید/دو درب رنگ | 177,000 | 365,500,000 | طراحی تیبا چگونه است؟ طرح نمای روبهروی Tiba، بهویژه چراغها و جلوپنجره، حالتی گنگ و غیرمهیج را در چهره این خودرو به نمایش میگذارد و همین امر سبب شده نمای جلو تیبا در مقایسه با بسیاری از خودروهای همرده، چندان خوشایند و جذاب به نظر نرسد. بهویژه زمانی که این خودرو را در کنار Saina قرار میدهیم، زیبایی و جذابیت بیشتر ساینا امری کاملا روشن و مشخص خواهد بود. طراحی نمای جانبی این دو محصول سایپا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و بهعنوان یک سدان ارزانقیمت اقتصادی، تقریبا قابلقبول برآورد میشود. در نمای پشت، مجددا تفاوتها برجسته خواهد شد؛ چراکه تیبا با چراغهای قدیمی و طرح ساده سپر، نمایی کاملا قدیمی و ازمدافتاده را در برابر دیدگان مشتریان نمایش میدهد. این در حالی است که ساینا بهواسطه ارائه طرح جوانپسند و اسپرتتر، توانسته است حداقل نیازهای بصری مشتریان امروزی را به نحوی مطلوب پاسخگو شود. همچنین گفته شده طراحی نیمه جلو آن به جهت افزایش ایمنی عابرین پیاده دستخوش تغییرات شده است. با ورود به فضای کابین، تفاوتها اندکی فروکش میکند؛ با وجود آنکه طراحی کابین تیبا قدمت بیشتری دارد، اما از لحاظ هماهنگی بصری، بهویژه طرح دریچههای تهویه روی کنسول میانی آن پختهتر احساس میشود. البته اختلاف میان این دو کابین چندان زیاد نیست و احتمالا برخی از مشتریان، طرح داشبورد Saina را نسبت به تیبا ترجیح بدهند؛ بهویژه وجود پنل تهویه دیجیتال با دکمههای مدرن و غربیلک فرمان جدید، نمای جالبتری را در این قسمت نسبت به Tiba با کلیدهای تهویه دستی گردان ایجاد کرده است. صندوق عقب این خودرو نیز معادل 370 لیتر گنجایش دارد و جهت تامین نیازهای مسافرتی خانوادههای کمجمعیت، تقریبا مناسب ارزیابی میشود. این درحالی است که افزایش طول بدنه آن، تاثیر چندانی بر گسترش ظرفیت فضای صندوق عقب این خودرو نداشته است و تنها 2.5 لیتر نسبت به تیبا در بحث محفظه بار برتری دارد. منبع: اقتصاد آنلاین |