به نقل از خبرآنلاین، موسسه جی دی پاور گزارش سالانه مطالعه کیفیت اولیه را برای سال 2025 منتشر کرده است. این مطالعه که اکنون در چهلمین سال خود قرار دارد، بازخورد بیش از 92 هزار خریدار خودروهای مدل 2025 را جمع آوری کرده و از آن ها درباره مشکلات تجربه شده در 90 روز اول مالکیت سؤال کرده است. بنابر گزارش پدال، شرکت کنندگان در بازه زمانی ژوئن 2024 تا می 2025 به 227 پرسش در زمینه های مختلف ازجمله موتور، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کیفیت کابین و تجربه رانندگی پاسخ دادند. درحالی که برندهای لوکس معمولاً در زمینه قابلیت اطمینان عملکرد برجسته ای ندارند، لکسوس با 166 مشکل به ازای هر 100 خودرو در صدر رتبه بندی قرار گرفت.  در مقابل، سایر خودروسازان لوکس عملکرد ضعیف تری داشتند و آئودی با 269 مشکل در جایگاه آخر ایستاده است. ولوو با 258 مشکل به ازای هر 100 خودرو، تنها اندکی بهتر عمل کرد و در رتبه ماقبل آخر قرار گرفت. اختلاف قابل توجهی بین نیسان و اینفینیتی مشاهده می شود. نیسان به عنوان یک برند غیرلوکس با تنها 169 مشکل، در رتبه دوم قرار گرفته درحالی که برند لوکس اینفینیتی با 242 مشکل در نزدیکی انتهای جدول خودنمایی می کند. میانگین مشکلات در سال جاری 192 مشکل به ازای هر 100 خودرو بود که نسبت به 194 مشکل سال گذشته بهبود اندکی نشان می دهد. بسیاری از برندهای لوکس عملکردی پایین تر از میانگین داشتند، به استثنای لکسوس (رتبه 1)، جگوار (رتبه 4)، بیوک (رتبه 9)، جنسیس (رتبه 10) و پورشه (رتبه 13). تنها یک برند بیش از آئودی مشکل داشته که ریویان با 269 مشکل است. بااین حال، این استارتاپ آمریکایی به دلیل عدم تطابق با معیارهای مطالعه، در رتبه بندی نهایی جای نگرفته است. تسلا نیز با 200 مشکل، هم رده با کادیلاک و تویوتا بود ولی به همان دلیل ریویان در رتبه بندی نهایی گنجانده نشد. عملکرد ضعیف تویوتا در مقایسه با میانگین، شگفت آور است. همچنین دیدن مزدا با 225 مشکل، هم رده با فولکس واگن، کمی غافلگیرکننده است. البته این مطالعه تنها 90 روز اول مالکیت را پوشش می دهد و معیاری برای قابلیت اطمینان بلندمدت نیست. جی دی پاور اشاره می کند که خودروهای لوکس معمولاً مشکلات بیشتری نسبت به خودروهای غیرلوکس دارند. خودروهای پلاگین هیبریدی نسبت به خودروهای الکتریکی مشکلات بیشتری ایجاد می کنند و مدل های کاملاً جدید معمولاً نسبت به نسخه های قبلی خود مشکلات بیشتری دارند.  این مطالعه تنها به قابلیت اطمینان محدود نیست، بلکه سایر مشکلات گزارش شده توسط مالکان را نیز در برمی گیرد. برای مثال، جی دی پاور به نارضایتی روزافزون از کنترل های لمسی سیستم تهویه اشاره می کند که بسیاری از رانندگان آن را غیرکاربردی می دانند. شکایت دیگر درباره جا لیوانی ها است که اغلب نمی توانند انواع مختلف لیوان ها و بطری ها را به خوبی نگه دارند. بازگردیم به آئودی که به نقاط ضعف خود، حداقل در زمینه کیفیت کابین، اذعان کرده است. اسکار دا سیلوا مارتینز، رییس بخش ارتباطات محصول و فناوری آئودی، در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت: ما در گذشته قطعاً در زمینه کیفیت عملکرد بهتری داشته ایم، اما دوباره به آن سطح خواهیم رسید. در همین حال، در بخش خودروها، پورشه 911 بهترین عملکرد را داشته و با کمترین مشکلات در 90 روز اول مواجه بوده است.  |