به نقل از خبر آنلاین، مرسدس G کلاس همیشه یکی از نمادهای اصیل دنیای آفرود بوده؛ خودروی جعبه ای و سخت جان که حتی با گذشت دهه ها، هنوز فرم اولیه اش را حفظ کرده است. مرسدس حالا تصمیم گرفته که نسخه ای کوچک تر و مدرن تر از این نماد را برای دنیایی عرضه کند که به تدریج به سمت برقی شدن حرکت می کند. نتیجه این تصمیم، بِیبی جی ، همان فرزند کوچک اما جسور خانواده است که برای اولین بار پا به خیابان گذاشته و توجه ها را به خود جلب کرده است. بچه G کلاس، وارث غرور پدر فقط کافی است که یک نگاه کوتاه به نخستین تصاویر آزمایشی بیندازید تا بفهمید با یک جی کلاس کوچک شده طرف هستیم. هرچند بدنه همچنان زیر لایه های ضخیم استتار پنهان شده، اما خطوط تیز و ساده، شیشه جلوی عمودی و سقف کاملا صاف، همه فریاد می زنند که این خودرو به وضوح از ژن های اصیل G-Wagen بهره می برد. حتی در یکی از نماها که بیبی جی کنار یک ون V-Class پارک شده، اختلاف قد و قامت نشان می دهد که مرسدس واقعا یک نسخه 15 درصد کوچک تر از G کلاس ساخته است.  در نمای عقب، همان چرخ زاپاس سنتی جی کلاس نصب شده است؛ جزییاتی که نشان می دهد مرسدس اصرار دارد تا این مدل کوچک، صرفا یک نسخه فانتزی نباشد و جایگاهی جدی در میان خودروهای آفرود برای خود دست و پا کند. البته این چرخ زاپاس دید عقب را محدودتر می کند، اما مگر می شود ادای یک نماد را درآورد و امضای آن را حذف کرد؟  اما مهم ترین نشانه در جلو دیده می شود: یک جلوپنجره کاملا بسته. همین کافی است تا مطمئن شویم نمونه آزمایشی، یک نسخه تمام برقی است. مرسدس پیش تر اعلام کرده بود که بیبی جی هنگام معرفی رسمی، یک مدل الکتریکی خواهد بود. با این حال، با افت اخیر استقبال از خودروهای برقی در بازارهایی مثل آمریکا و چالش هایی که نسخه برقی جی کلاس در مقیاس کامل با آن روبه رو شده، تعجبی ندارد که مرسدس در سکوت، گزینه های هیبریدی یا حتی موتورهای احتراقی کوچک را هم بررسی کند.  زیر پوست بیبی جی، داستان جالب تر می شود. برخلاف بسیاری از کراس اوورهای برقی که از پلتفرم های تک ساخت بهره می برند، مرسدس برای این مدل یک شاسی جدید و اختصاصی طراحی کرده که از نظر ساختاری شباهت هایی به شاسی نردبانی سنتی دارد. چنین انتخابی برای یک خودروی برقی کاملا غیرمعمول است و نشان می دهد که مرسدس قصد دارد تا بیبی جی کوچک را واقعا برای آفرود بسازد، نه فقط برای خوش نمایی در خیابان های شهر. رقابت سلاطین، جذاب تر از همیشه اما بیبی جی در میدان تنها نخواهد بود. لندروور نیز مشغول توسعه نسخه کوچک تری از دیفندر است؛ رقیبی که قرار است با بدنه یکپارچه عرضه شود، اما میراث مشابهی از آفرود دارد. رقابت این دو غول کوچک هنگامی که در سال 2027 وارد بازار شوند، می تواند صحنه ای تازه از نبرد تاریخی دیفندر و جی کلاس را رقم بزند، البته این بار در ابعادی کوچک تر و شاید حتی جذاب تر. اگر نسخه های اصلی این دو خودرو در سال های گذشته رقابت های تماشایی خلق کرده اند، نسخه های کوچک تر احتمالا جنگ تازه ای به راه خواهند انداخت؛ جنگی که هم برای طرفداران آفرود هیجان انگیز خواهد بود و هم برای کسانی که به دنبال یک شاسی بلند جمع وجور اما اصیل هستند. منبع: خبر آنلاین |