| به نقل از زومیت، پروژه مذکور ادامه ای بر داستان علاقه ی رئال به همکاری با اپل است؛ مسیری که پس از بازدید تیم کوک از مادرید در سال 2023 آغاز شد. فلورنتینو پرز در گفت وگو با GQ گفت: اپل نماد پیوند میان نوآوری، طراحی و کیفیت است. برای رئال مادرید ضروری بود که یک شریک فناوری با همین نگاه پیدا کند. سال ها دنبال پروژه ای هستم که هر هوادار بتواند هیجان برنابئو را درست مثل حضور در ورزشگاه تجربه کند. فیلم مستند در جریان پیروزی 1 0 برابر یوونتوس در مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان ضبط و تصاویر از تمام زوایای سانتیاگو برنابئو ثبت شده است؛ از رختکن گرفته تا بخش رسانه ها. این نخستین همکاری تصویری رئال و اپل نیست. سال 2023 مستند La Decimocuarta: Until the End درباره ی کامبک های اروپایی این باشگاه منتشر شد. پرز در سال 2024 درباره ی همکاری با اپل و موضوع بلیت های فصلی گفت: 30 هزار نفر بلیت فصلی ندارند و ظرفیت ورزشگاه هم بیشتر نمی شود. مگر اینکه استادیوم بی نهایت بسازیم. به همین دلیل در حال بررسی مدلی دیجیتال هستم؛ مثلاً با اپل. بعضی ها در خانه با هدست بازی را می بینند و باید بگویم کیفیتش از ورزشگاه هم بهتر است. می توانند یک صندلی اختصاصی داشته باشند، یک بلیت فصلی خانگی مادرید. روی همین کار می کنم. اپل پیش تر در حوزه ی فوتبال فعال بود؛ از اسپانسرینگ چلسی توسط بیتس تا همکاری اپل موزیک با بایرن مونیخ. این شرکت با لیگ فوتبال زنان انگلیس هم همکاری دارد و در سال 2022 قراردادی 10 ساله و 2٫5 میلیارد دلاری با MLS امضا کرد. طبق گزارش جدید، این قرارداد بازنگری شده و زودتر از موعد، در پایان فصل 2029 2028 خاتمه می یابد. |