| به نقل از dailymail،انعام دادن یا ندادن؟ دیگر سؤال نیست. یک کاربر ردیت وقتی برای بردن پیتزا سفارش داد، شوکه شد که مجبور به پرداخت انعام است. در صفحه پرداخت، پیامی ظاهر شد: انعام را فراموش نکنید! و گزینه هایی بین 15، 20 یا 35 درصد ارائه شد. یک بخش سفارشی هم وجود داشت، اما هیچ گزینه ای برای هیچ نبود. وقتی مشتری تلاش کرد مبلغ سفارشی را صفر وارد کند، سیستم اجازه ادامه سفارش نداد و پیام قرمز نشان داد: لطفاً مبلغ انعام معتبر وارد کنید. او نوشت: چطور می تواند انعام باشد وقتی انتخابی ندارم؟ خب من انتخاب داشتم و جای دیگری رفتم. کاربران ردیت راه حل هایی پیشنهاد کردند: یکی نوشت 0٫001 را امتحان کن. دیگری گفت اگر فقط اعتبارسنجی HTML باشد، می توان ویژگی required را حذف کرد. برخی هم شوخی کردند: دو سنت بده! یا کل معامله را رها کن و جای دیگری برو. فرهنگ انعام در آمریکا - ده سال پیش، 15 درصد انعام استاندارد بود؛ اکنون 20 درصد یا بیشتر رایج شده است. - زیر 20 درصد انعام دادن تابوی فرهنگی محسوب می شود و برای خارجی ها گیج کننده است. - یک نظرسنجی نشان داد سه چهارم آمریکایی ها معتقدند فرهنگ انعام بیش از حد شده است. - دو نفر از هر سه آمریکایی اغلب انعام از سر عذاب وجدان می دهند، چون دستگاه ها آن ها را مجبور می کنند. این پدیده تورم انعام یا Tipflation نام گرفته و از رستوران ها به فروشگاه ها، فست فودها و حتی دستگاه های سلف سرویس سرایت کرده است. واکنش خارجی ها یک مرد بریتانیایی که به آمریکا آمده گفت: این چه وضع انعام است؟ همه جا انعام، انعام، انعام. چرا باید پول اضافه بدهم؟ هتل ها هم وارد بازی شدند برخی هتل های زنجیره ای مانند Marriott LaSalle در تگزاس و Hyatt Centric در بوستون شروع کرده اند هنگام پذیرش مهمان، درخواست انعام کنند؛ حتی با QR کد. مهمانان این کار را آزاردهنده دانسته اند. به طور سنتی، انعام در هتل برای حمل چمدان یا خدمات نظافت داده می شد، اما اکنون در پذیرش هم درخواست می شود. هتل ها می گویند این کار راهی برای افزایش درآمد کارکنان بدون بالا بردن دستمزد است. کارشناسان سفر توضیح می دهند که انعام در پذیرش تنها در لاس وگاس رایج است، آن هم برای گرفتن ارتقای اتاق. |