به نقل از اقتصادآنلاین، بر اساس جدیدترین آگهی های فروش اقساطی محصولات ایران خودرو در نمایشگاه های شخصی خودرو، پژو 207 TU3 سال 1404 با پیش پرداخت 550 میلیون تومان و اقساط ماهیانه 30 میلیون تومان در 24 قسط عرضه می شود. این مدل یکی از پرفروش ترین هاچ بک های بازار است و حضورش در طرح اقساطی توجه خریداران جوان را به خود جلب کرده است. در ادامه، رانا پلاس دنده ای مدل 1404 با پیش پرداخت 500 میلیون تومان و اقساط 11 میلیون و 500 هزار تومانی در طرح حضور دارد؛ مدلی اقتصادی که با توجه به مصرف سوخت مناسب و طراحی به روز، گزینه ای به صرفه در میان سدان های داخلی محسوب می شود. سمند سورن پلاس XU7P بنزینی سال 1404 نیز با پیش پرداخت 569 میلیون تومان و اقساط 15 میلیون تومانی در 60 قسط در این طرح گنجانده شده است. این مدل با پیشرانه قدرتمند و بدنه ای مقاوم، انتخابی برای طرفداران خودروهای خانوادگی و پرقدرت به شمار می رود. در نهایت، تارا دنده ای V1 پلاس سال 1404 با پیش پرداخت 745 میلیون تومان و اقساط 16 میلیون و 500 هزار تومانی در 48 ماه به فروش می رسد. تارا به عنوان یکی از محصولات جدید ایران خودرو، به دلیل طراحی مدرن، امکانات رفاهی بهتر و ایمنی بالا، یکی از پرتقاضاترین مدل های این طرح است.  مقایسه فنی تارا و رانا پلاس؛ دو سدان اقتصادی ایران خودرو در یک نگاه در میان خودروهای اقساطی ایران خودرو، دو محصول تارا و رانا پلاس بیش از سایرین مورد توجه خریداران هستند. هر دو از نظر ابعاد، کلاس بدنه و هدف طراحی در یک رده قرار دارند، اما تفاوت های فنی و رفاهی باعث شده اند برای دو گروه متفاوت از مشتریان جذاب باشند. از نظر فنی، تارا دنده ای V1 پلاس به موتور TU5 پلاس مجهز است؛ پیشرانه ای 1.6 لیتری با توان 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن متر که در کنار جعبه دنده 5 سرعته دستی عملکردی نرم و هماهنگ ارائه می دهد. این موتور به لطف فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ ها، مصرف سوخت ترکیبی حدود 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد که برای یک سدان خانوادگی رقم قابل قبولی است. در مقابل، رانا پلاس دنده ای از همان موتور TU5 استفاده می کند اما نسخه قدیمی تر آن، با توان 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر. عملکردش کمی ضعیف تر از تارا است، اما وزن کمتر و سیستم انتقال قدرت ساده تر باعث شده شتاب اولیه آن همچنان رضایت بخش باقی بماند. در بخش ایمنی، تارا برتری محسوسی دارد. این خودرو روی پلتفرم ارتقایافته پژو 301 توسعه یافته و به امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری (ESP)، کمک حرکت در سربالایی (HSA)، ترمزهای ABS+EBD و دو کیسه هوا مجهز است. در حالی که رانا پلاس هنوز فاقد برخی از این سیستم هاست و از دو کیسه هوا و ترمز ABS بهره می برد. از نظر فضای کابین، تارا طراحی مدرن تر و ارگونومی بهتری دارد. استفاده از متریال نرم تر، نمایشگر لمسی مرکزی و تهویه اتوماتیک، حس لوکس تری به راننده می دهد. در مقابل، کابین رانا پلاس ساده تر و کاربردی تر است و بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال هزینه نگهداری پایین تر هستند. در نهایت، می توان گفت تارا گزینه ای ایمن تر، مدرن تر و باکیفیت تر در میان محصولات اقتصادی ایران خودرو است، در حالی که رانا پلاس انتخابی مقرون به صرفه تر برای کسانی است که می خواهند با بودجه کمتر، همچنان یک سدان خانوادگی با مصرف سوخت مناسب داشته باشند. |