به نقل از androidauthority، اخیراً کاربری در ردیت با نام toastedsausageman تصویری از نامه ای منتشر کرد که ادعا می کرد از طرف T-Mobile دریافت کرده است. در این نامه آمده بود که حساب کاربری او در بازدید از وب سایت هایی با محتوای مشکوک نقش داشته از جمله سایت هایی که فعالیت های هک را تبلیغ می کنند یا شخصیت های خیالی را به صورت افراد کم سن وسال نمایش می دهند . این پست بلافاصله بحث هایی را درباره اینکه آیا این نامه یک کلاهبرداری فیشینگ است یا صرفاً تلاشی برای جذب امتیاز در ردیت، به راه انداخت. بسیاری از کاربران گفتند که نامه ای مشابه دریافت کرده اند. نکته جالب این بود که آدرس ایمیل منبع، معتبر به نظر می رسید، زیرا در یک سند رسمی دادگاه نیز به آن اشاره شده بود. اما در نهایت مشخص شد که این نامه جعلی است. T-Mobile در پاسخ به این گزارش تأیید کرد که این نامه ها واقعی نیستند و نه از طرف T-Mobile صادر شده اند و نه منعکس کننده سیاست ها یا رویه های این شرکت هستند. در بیانیه ای آمده است: ما فعالیت های مرور کاربران را رصد یا سانسور نمی کنیم، و مانند سایر ارائه دهندگان، از محافظت های استاندارد برای مسدود کردن دسترسی به سایت های مخرب شناخته شده استفاده می کنیم. ما این نوع جعل هویت را جدی می گیریم و در حال بررسی موضوع هستیم. در این میان، تیم پشتیبانی ما با مشتریانی که در این باره تماس گرفته اند، در حال پیگیری است. هنوز مشخص نیست که عاملان این کلاهبرداری چگونه اطلاعات کاربران T-Mobile را به دست آورده اند یا این فریب تا چه حد گسترده بوده است. T-Mobile اعلام کرده که با هر مشتری که در این باره تماس گرفته، در حال پیگیری موضوع است. در حالی که بسیاری از کاربران از همان ابتدا به دلیل نحوه نگارش نامه مشکوک بودند، بحث های زیادی در ردیت شکل گرفت. برخی به سیاست های حریم خصوصی واقعی مانند پروفایل سازی و تصمیم گیری خودکار T-Mobile اشاره کردند و معتقد بودند که این موضوع می تواند نشان دهد چنین نظارتی از نظر فنی ممکن است. این اتفاق واقعی نبود، اما آیا اپراتور شما واقعاً شما را زیر نظر دارد؟ پاسخ رسمی T-Mobile به وضوح بیان می کند که این شرکت فعالیت های مرور کاربران را رصد یا سانسور نمی کند. اما سیاست پروفایل سازی آن چه می گوید؟ طبق گفته خود T-Mobile، پروفایل سازی نوع خاصی از فعالیت تحت قوانین خاص حریم خصوصی است و به پردازش خودکار داده های شخصی برای ارزیابی، تحلیل یا پیش بینی جنبه های خاصی از عملکرد کاری، وضعیت اقتصادی، سلامت، ترجیحات شخصی، علایق، قابلیت اعتماد، رفتار، موقعیت مکانی یا حرکات فرد اشاره دارد. هدف این است که یک پروفایل رفتاری ایجاد شود تا بتوان نیازهای آینده کاربر را پیش بینی کرد. ورایزن نیز سیاست مشابهی دارد که از طریق تنظیمات تجربه سفارشی و تجربه سفارشی پلاس قابل غیرفعال سازی است. این تنظیمات به ورایزن کمک می کنند تا ارتباطات خود را با کاربر شخصی سازی کند. طبق گفته ورایزن، این برنامه از اطلاعات مربوط به وب سایت هایی که بازدید می کنید، اپلیکیشن هایی که استفاده می کنید، موقعیت مکانی دستگاه و اطلاعات اختصاصی شبکه مشتری، از جمله شماره هایی که تماس می گیرید یا با شما تماس می گیرند، استفاده می کند تا علایق شما را بهتر درک کند. به طور مشابه، AT&T تنظیماتی تحت عنوان Personalized Plus دارد که از داده هایی مانند مرور وب و موقعیت مکانی دقیق برای شخصی سازی استفاده می کند از جمله موقعیت مکانی، تاریخچه مرور، سابقه تماشا و حتی اپلیکیشن ها. از نظر فنی، این سیاست ها می توانند به اپراتورهای بزرگ اجازه دهند تا به صورت تقریبی بدانند کاربران از چه وب سایت هایی بازدید می کنند. با این حال، این سیاست ها بیشتر بر اساس تحلیل های کلی و ناشناس از طریق هوش مصنوعی هستند، نه نظارت واقعی. به طور خلاصه، نه، اپراتورها واقعاً شما را زیر نظر ندارند. اما آیا آن ها داده های زیادی از شما دارند که ممکن است باعث ناراحتی شود؟ قطعاً. چگونه از داده های خود بهتر محافظت کنیم؟ اگرچه نامه اولیه صرفاً یک فریب بود، اما ممکن است همین موضوع باعث شود افراد عادت های مرور خود و امنیت شان را جدی تر بگیرند. اقداماتی وجود دارد که می توانید برای محافظت بهتر از داده های خود انجام دهید. نخست، توصیه می شود از هر تنظیم امنیتی یا حریم خصوصی که با آن راحت نیستید، انصراف دهید — زیرا تعداد زیادی از این تنظیمات به طور پیش فرض فعال هستند. روش دقیق انجام این کار بسته به اپراتور شما متفاوت است. |