به نقل از variety، فیلم One Battle After Another محصول کمپانی Warner Bros در روز جمعه و نمایش های پیش نمایش از 3634 سالن در آمریکای شمالی، مجموعاً 8.8 میلیون دلار فروش داشت. این رقم شامل درآمد حاصل از نمایش های ویژه طرفداران در روز سه شنبه نیز می شود که در سالن های بزرگ با فرمت های ممتاز پخش شدند. این استودیو برای فیلم اکشن مدرن پل توماس اندرسون با بازی لئوناردو دی کاپریو، صرفه جویی نکرد و بیش از 130 میلیون دلار پیش از آغاز کمپین تبلیغاتی جهانی هزینه کرد. به اعتبار کارگردان، اندرسون محصولی قابل توجه ارائه داده است. One Battle After Another در میان منتقدان به سرعت جایگاه یک کلاسیک مدرن را پیدا کرده و خود را به عنوان یکی از مدعیان فصل جوایز مطرح کرده است. افزون بر این، فیلم با استقبال مخاطبان نیز روبه رو شده و طبق نظرسنجی CinemaScore، نمره عالی A دریافت کرده است. این در حالی است که فیلم محبوب اندرسون Boogie Nights در سال 1997 نمره C گرفته بود. همچنین این بالاترین امتیازی است که دی کاپریو از این مؤسسه از زمان Titanic در همان سال دریافت کرده است (نمره A+ ). تمام این هیاهوی پرستیژ با اکران خاص و پرزرق وبرق فیلم هم خوانی دارد؛ از جمله پخش در فرمت های Imax و دیگر فرمت های ممتاز. همچنین نمایش هایی در فرمت های 70mm، Imax 70mm و حتی چهار سالن با فرمت قدیمی VistaVision برگزار شده اند فرمتی که اندرسون فیلم را با آن ضبط کرده است. هر یک از این گزینه ها با قیمت بلیت های لوکس همراه بوده و به افزایش فروش کمک کرده اند. پیش بینی فروش و آینده فیلم در حال حاضر، One Battle در مسیر دستیابی به فروش افتتاحیه ای بین 20 تا 25 میلیون دلار قرار دارد. در بهترین حالت، نقدهای درخشان و بازخورد مثبت می توانند باعث حفظ محبوبیت فیلم در هفته های آینده شوند. اما با افتتاحیه ای نسبتاً سبک، فیلم باید به پدیده تبلیغات دهان به دهان و جذب مخاطب بین المللی تکیه کند تا در گیشه سودآور شود. حداقل این است که فیلم می تواند به راحتی به پرفروش ترین اثر سینمایی اندرسون تبدیل شود؛ کسی که در مصاحبه ای با Esquire در ماه آگوست با شوخی خود را چالش خورده در گیشه توصیف کرده بود. موفق ترین فیلم او تاکنون There Will Be Blood در سال 2007 بوده که 40 میلیون دلار فروش داخلی و 76 میلیون دلار فروش جهانی داشته است. برای Warner Bros، این فیلم پس از هفت فیلم متوالی با افتتاحیه بالای 40 میلیون دلار داخلی عرضه می شود اتفاقی تاریخی در هالیوود. One Battle آزمونی برای سنجش قدرت گیشه است، با هزینه های قابل توجه. برنامه های متنوع دیگر در سینماها در تضادی کامل با فیلم اکشن اندرسون، کمپانی Universal فیلم کودکانه Gabby’s Dollhouse: The Movie را در 3500 سالن اکران کرده و با فروش 4.3 میلیون دلاری در روز جمعه و پیش نمایش ها، در مسیر کسب رتبه دوم قرار دارد. پیش بینی ها حاکی از افتتاحیه ای 13.6 میلیون دلاری هستند که در محدوده 12 تا 15 میلیون دلار پیش بینی شده قرار دارد. این محصول انیمیشنی DreamWorks اقتباسی از سریال محبوب کودکان در نتفلیکس است که از سال 2021 تاکنون 11 فصل داشته است. نسخه سینمایی که ترکیبی از انیمیشن و لایو اکشن است، با بودجه 32 میلیون دلاری تولید شده و با نمره A+ از CinemaScore، عملکرد خوبی در جذب مخاطب خود داشته است. همچنین این آخر هفته، کمپانی Lionsgate فیلم The Strangers: Chapter II را اکران کرده است—قسمت دوم از سه گانه ای ترسناک به کارگردانی رنی هارلین. این فیلم با موضوع حمله به خانه، 2.4 میلیون دلار از فروش جمعه و پیش نمایش ها کسب کرده و پیش بینی می شود در سه روز اول 5.6 میلیون دلار فروش داشته باشد. این رقم کمتر از نصف افتتاحیه 11.8 میلیون دلاری قسمت اول در ماه مه 2024 است. قسمت اول با استقبال منتقدان مواجه نشد و نقدها برای قسمت دوم نیز به همان اندازه ضعیف هستند، حتی با وجود بازسازی های گسترده ای که تهیه کننده فیلم پس از قسمت اول انجام داد. مخاطبان نیز تحت تأثیر قرار نگرفته اند و CinemaScore نمره ضعیف C- را ثبت کرده است. با این حال، فیلم با بودجه سبک 8.5 میلیون دلاری تولید شده و Lionsgate برنامه دارد قسمت سوم را نیز در آینده منتشر کند. افت فروش در فیلم های دیگر پس از دو هفته صدرنشینی در جدول فروش داخلی، فیلم انیمه ای Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle از Sony و Crunchyroll با فروش 1.8 میلیون دلاری در روز جمعه به رتبه سوم سقوط کرده است. پیش بینی می شود در سومین آخر هفته خود 6.8 میلیون دلار فروش داشته باشد—کاهشی 61 درصدی. این فروش بیشتر به عنوان پاداشی برای افتتاحیه تاریخی فیلم محسوب می شود. این فیلم بلند احتمالاً تا روز یکشنبه به مجموع فروش داخلی 117.8 میلیون دلار خواهد رسید و در جایگاه پانزدهم پرفروش ترین فیلم های آمریکای شمالی در سال 2025 قرار می گیرد—موقعیتی که برای یک فیلم انیمه تا چند سال پیش غیرقابل تصور بود. Warner Bros همچنین با فیلم The Conjuring: Last Rites برای جایگاه سوم رقابت می کند. این فیلم ترسناک از New Line در روز جمعه 2 میلیون دلار فروش داشته—کاهشی 46 درصدی نسبت به هفته قبل. پیش بینی می شود تا پایان هفته چهارم، فروش داخلی آن به 161 میلیون دلار برسد—نتیجه ای عالی در برابر بودجه 55 میلیون دلاری. اگرچه Last Rites به عنوان آخرین قسمت از داستان محققان ماوراءالطبیعه اد و لورین وارن معرفی شده، اما با توجه به موفقیت بزرگ آن، بعید است این مجموعه به پایان رسیده باشد. همچنین قابل توجه است که فیلم ترسناک فوتبالی Universal با نام Him در دومین هفته اکران خود افت شدیدی داشته و با کاهش 71 درصدی، به مجموع فروش داخلی 20.9 میلیون دلار رسیده است—نتیجه ای ضعیف در برابر بودجه 27 میلیون دلاری. فیلم A Big Bold Beautiful Journey از Sony نیز با فروش 1.2 میلیون دلاری در هفته دوم، مجموعاً 5.9 میلیون دلار در 10 روز کسب کرده است—در برابر بودجه 45 میلیون دلاری. |