آخرین خبرها
  روبیو برای حماس شرط گذاشت
  قلعه نویی انگشت اتهام را به سوی بازیکنان گرفت!
  پیام عاشقانه ریما رامین‌فر برای امیر جعفری
  آلمان برای کمک به اوکراین منتظر تصمیم آمریکاست
  بررسی قیمت پژو 207 صفر در شهریور 1404: سودهای قابل توجه از خرید کارخانه‌ای و فروش در بازار آزاد
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24437صفحه نخست » آخرین اخبار    چهارشنبه، 12 شهریور 1404 - 12:15

جزییات برنامه کارناوال از زبان رامبد جوان


رامبد جوان که این روزها برنامه کارناوال را از شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد، درباره خندوانه صحبت کرد.

 بی‌اغراق می‌توان کارنامه کاری رامبد جوان را به دو بخش پیش‌وپس از «خندوانه» تقسیم کرد. او بیش از هشت سال یکی از متفاوت‌ترین برنامه‌های تلویزیون را روی آنتن برد؛ برنامه‌ای که هم در خلاقیت و هم در جذب مخاطب رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد و در تاریخ تلویزیون ماندگار شد. اکنون با دومین تجربه کارگردانی و اجرا، سراغ پروژه‌ای تازه به نام «کارناوال» رفته است. این بار او دیگر زیر سقف یک استودیوی محدود اجرا نمی‌کند. صحنه‌اش بزرگ‌تر از همیشه است و دیگر قرار نیست در طول برنامه بارها طول و عرض دکور را طی کند یا صرفاً مجری یک تاک‌شو باشد و با جناب‌خان و شخصیت‌های خندوانه کلنجار برود.

تلویزیون پیشنهاد ساخت کارناوال را داد اما من قبول نکردم!  | «....دمت گرم! تا الان طرفدار تو بودم اما از حالا به بعد  باید قانعم کنی که طرفدار تو باشم»

بااین‌همه، روحیه و انرژی جوان همان است و حتی عینک گردش همچنان نماد حضور او محسوب می‌شود. فضای تماشاگران نیز تغییر کرده؛ دیگر خبری از نشستن مردم دورتادور صحنه نیست و همه‌چیز زیر چادری بزرگ و روی صحنه‌ای متفاوت رقم می‌خورد. به گفته او، کارناوال مشابه خارجی ندارد و ایده‌ آن در یک اتاق فکر جمعی شکل‌گرفته است. رامبد جوان که روزگاری همه منتظر بودند ساعت ۱۱ شب در شبکه نسیم با جمله‌ «به نام خدا، سلام، رامبد جوان هستم و اینجا خندوانه است» روی آنتن بیاید، اکنون خود را در قالبی تازه می‌آزماید. او توضیح می‌دهد ایده اجرای برنامه زیر یک چادر را سال‌ها پیش، در جشنواره‌ای عروسکی در پاکستان دیده و همان تجربه الهام‌بخش طراحی «کارناوال» بوده است.

این برنامه از همان آغاز، واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی برانگیخته است. برخی مخاطبان از تازگی و جسارت آن استقبال کرده‌اند و برخی دیگر با تردید به آینده‌اش می‌نگرند. جوان اما معتقد است مقایسه کارناوال با خندوانه درست نیست؛ چراکه هر کدام تجربه‌ای مستقل با اهداف و ساختار متفاوتند. اکنون او درست زیر همان چادر نشسته و آماده است درباره مسیر تازه‌ای که در پیش گرفته با مخاطبان سخن بگوید.

«کارناوال» یک برنامه متفاوت در حوزه سرگرمی و رئالیتی‌شوهاست؛ تولیدی که نمونه‌اش کمتر برای مردم ساخته شده. ایده‌ اولیه و اصلی برنامه‌ از کجا شروع شد؟

چه سؤال طولانی و پرماجرایی! از اینجا شروع شد که من و محمد شریفی، تهیه‌کننده برنامه کارناوال برای یک پروژه قرارداد بستیم؛ اما خیلی زود به این نتیجه رسیدیم که پروژه را دوست نداریم. از طرفی متوجه شدیم یک گروه دیگر هم دارد روی کاری مشابه کار می‌کند. همین شد که تصمیم گرفتیم آن پروژه را کنار بگذاریم بعد با اتاق فکرمان مشورت کردیم؛ جمع بزرگی بودیم. من بودم، سعیده امیرساعی، کیا قزوینی، امین انتظاری، احمدرضا کاظمی، نیک یوسفی و سورنا صحت که کمی دیرتر اضافه شد، بهار کاتوزی، علی احمدی، امیرحسین قیاسی و عرفان امامی ایده‌پردازی را شروع کردیم. می‌خواستیم کار را در یکی از سالن‌های پردیس تهران- سمت شرق- اجرا کنیم.

قرارداد هم بستیم و حتی طراحی صحنه را براساس معماری و اندازه‌های همان سالن جلو بردیم. اما درست در همان زمان، به دلایلی عجیب و بی‌ربط، اجازه کار در سالن لغو شد. آمدیم بیرون و دوباره نشستیم فکر کردیم. اینجا بود که پیشنهادی دادم؛ یاد تجربه‌ای افتادم از سال ۱۳۷۸ آن زمان در جشنواره‌ای در لاهور پاکستان شرکت کرده بودم. یکی از معتبرترین جشنواره‌های عروسکی دنیا بود، متعلق به یک خانواده پاکستانی که آن را برگزار می‌کردند. جشنواره در فضای باز برپا می‌شد و چادرهای کوچک و بزرگ برای کارکردهای مختلف داشت. همین ایده برای ما جرقه شد که چرا خودمان فضای موردنظرمان را با چادر نسازیم؟ شروع کردیم به طراحی فضا براین‌اساس که در نهایت کارناوال به شکلی که می‌بینید درآمد.

یکی از ویژگی‌های رامبد جوان که باعث شده بخش قابل‌توجهی از کارهایی که ساخته با موفقیت روبه‌رو شود، وابسته به اتاق فکرهایی بوده که داشته است، مثلاً در خندوانه یک تیم طراحی خلاق همراه شما بود. نقش اتاق فکر در شکل‌گیری این برنامه چه بود؟

اصولاً همیشه طرفدار کار تیمی و اتاق فکر بوده‌ام. جزء معدود برنامه‌سازانی هستم که بیش از ۲۰ سال است همیشه با اتاق فکر کار کرده‌ام. با همین تیم ایده‌پردازی را شروع کردیم، امیرحسین قیاسی پیشنهادی مطرح کرد که چه می‌شد اگر پروژه‌ای طراحی کنیم که آدم‌های حرفه‌ای بیایند و با آثارشان با هم رقابت کنند. ایده جذابی بود، اما چطور؟ با چه ویژگی‌ها و مکانیسمی؟ چه سناریویی؟ این پرسش‌ها حدود یک سال ما را درگیر کرد تا بالاخره رسیدیم به نقطه‌ای که آماده برداشتن اولین قدم شدیم.

یکی از بخش‌های جدید و متفاوت کارناوال، قسمت «دفاعیه» است. خود شما هم در ابتدای این قسمت از فرهنگ‌سازی در زمینه گفت‌وگوکردن می‌گویید. ایده طراحی بخش «دفاعیه» از کجا آمد؟

یکی از ایده‌هایی که مطرح شد و من پرورشش دادم، چیزی بود شبیه به جلسه دفاع. تصور کنید مخاطب روبه‌روی هنرمند می‌نشیند و با او وارد بحث می‌شود. بعد، دوباره رأی‌گیری می‌شود؛ اما این بار براساس معیارهایی مثل ‌اینکه هنرمند چقدر قانع‌کننده از کارش دفاع می‌کند. چقدر باحوصله و دقیق توضیح می‌دهد و تا چه اندازه می‌تواند مفاهیم اثرش را روشن کند. این بخش چیزهای مختلفی را به ما یاد می‌دهد؛ اول اینکه گفت‌وگو کنیم. دوم اینکه نشان می‌دهد وقتی یک آرتیست اثری خلق می‌کند، این کار یک حرکت ساده و بی‌دلیل نیست و پشت هر اثر یک دنیا فکر، تحقیق، تجربه و یک تیم بزرگ ایستاده است. هر هنرمند کلی آورده و پشتوانه با خودش دارد؛ چه فنی، چه دانشی و چه محتوایی. تماشاگر در این روند تازه متوجه می‌شود یک اثر هنری چقدر زحمت و ارزش در خودش دارد. خلاصه اینکه برای من مهم بود نشان دهیم گفت‌وگو ممکن است؛ گفت‌وگویی واقعی، بدون فحاشی و تعارف، اما پر از معنا. همین اصرار بود که باعث شد پای ایده بایستیم، آن را جلو ببریم و به مرحله اجرا برسانیم.

اینکه مخاطب روبه‌روی هنرمند می‌نشیند و او را به چالش می‌کشد موضوع جالبی است.

دقیقاً. مخاطب فرصت پیدا می‌کند به‌طور مستقیم با هنرمند روبه‌رو شود. می‌تواند بگوید دمت گرم! تا الان طرفدار تو بودم، اما حالا اینجا من باید قانع شوم. این منم که تصمیم می‌گیرم به تو رأی بدهم یا ندهم. همین مواجهه برای من خیلی هیجان‌انگیز بود، چون امکان گفت‌وگوی صریح و بی‌توهین را فراهم می‌کرد؛ گفت‌وگویی که در آن شاید طرفین کوتاه نیایند، اما بی‌احترامی هم صورت نمی‌گیرد. در ذهن من، این روند نوعی شبیه‌سازی از فضای شبکه‌های اجتماعی هم بود. همان‌طور که آدم‌ها در فضای مجازی واکنش نشان می‌دهند، اینجا هم می‌توانستند آزادانه حرف بزنند با این تفاوت که رودررو و مستقیم انجام می‌شد. در جامعه ما همیشه چنین فرصتی وجود ندارد که مردم میکروفون به دست بگیرند و بی‌پروا نظرشان را بگویند؛ دوست‌داشتن یا نداشتنشان را صریح و بی‌واسطه بیان کنند. من امیدوارم روزی برسد که چنین مدلی در سطح سیاست هم اجرا شود، مثلاً مردم بتوانند روبه‌روی یک سیاستمدار بنشینند و بگویند آقای فلانی! در حوزه فرهنگ این خطاها را کردی. در سیاست خارجی این تصمیم‌ها را گرفتی. در اقتصاد این موفقیت‌ها و آن اشتباهات را داشتی. یعنی نقد و تحسین در کنار هم باشند بدون اینکه همه‌چیز فقط تعریف یا فقط ناسزا باشد.

موضوعی که گاهی مطرح می‌شود این است که نظرات از سمت برنامه هدایت شده‌اند، مثلاً سناریو را به برخی تماشاگران داده‌اند که فلان چیز را بگو.

اصلاً این‌طور نیست. حدود یک‌پنجم از تماشاگران، پای ثابت ضبط‌های برنامه هستند و این افراد بین تماشاگران می‌آیند و باعث می‌شوند موتور هیجان جمع را روشن کنند، همین. هیچ‌وقت به کسی نگفته‌ایم چه بگوید. ۵۰۰ نفر در سالن حضور دارند و هیچ‌کس از قبل نمی‌داند میکروفون به دست چه کسی می‌رسد. این بی‌واسطگی برای ما خیلی مهم است، چون اگر مردم احساس کنند تقلبی در کار است، اعتمادشان از بین می‌رود.

ما به‌عنوان بیننده با وجه دیگری از هنرمندانی که به‌عنوان شرکت‌کننده وارد این رقابت شده‌اند مواجه می‌شویم، مثلاً بازیگری که در اینجا ساز می‌زند یا کارهای متفاوتی می‌تواند انجام دهد. این شرکت‌کننده‌ها برچه مبنایی انتخاب شده‌اند؟

از نظر من، منطقی‌ بود که کارگردان‌ها باید وارد می‌شدند، چون در نهایت این کار آن‌هاست که می‌تواند یک اثر را بسازد. اما ازآنجاکه ما در پلتفرم برنامه می‌سازیم و خیلی از کارگردان‌ها هنوز شناخته‌شده نبودند، به این نتیجه رسیدیم که باید در کنارشان بازیگران سلبریتی یا چهره‌های شناخته‌شده حضور داشته باشند. این را با جرئت می‌توانم بگویم که با ۸۰ درصد آدم‌های حوزه خودم صحبت کردم تا در این برنامه شرکت کنند، اما در نهایت از این تعداد هنرمند، به ۱۶ نفر نرسیدیم و نهایتاً ۱۲ هنرمند را آوردیم. این خودش نشان می‌دهد انتخاب مهمان کار ساده‌ای نیست. بسیاری از هنرمندان در ابتدا جواب منطقی داشتند و بعضی‌ها با تعجب می‌گفتند مگر می‌شود نشست و از یک اثر دفاع کرد یا چیزی را از صفر ساخت!؟

مگر قرار بود در این مسیر تنهایی یک اثر را بسازند؟

همیشه به آدم‌هایی که می‌خواستیم به‌عنوان شرکت‌کننده بیایند می‌گفتیم از صفر تا صد کنارتان هستیم؛ به کارگردانی‌تان کمک می‌کنیم، صحنه، دکور، لباس، گریم، حتی در متن هم همراهی می‌کنیم ولی طبیعی بود که بعضی‌ها جا بزنند، چون می‌گفتند ما بازیگریم، نمی‌توانیم همه بار کارگردانی و ساخت را به دوش بکشیم. بعضی‌ها حتی بعد از دو ماه تمرین و تلاش به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود و کنار کشیدند. واقعاً برای برخی منطقی و قابل‌درک بود؛ اما آن‌هایی که ماندند، کسانی بودند که جرئت تجربه‌کردن داشتند. آن‌ها ریسک کردند، ایستادند و نتیجه‌اش خیلی خفن و هیجان‌انگیز شد.

بسیاری از مردم شما را همچنان با عنوان مجری و کارگردان «خندوانه» می‌شناسند؛ برنامه‌ای که مردمی‌ترین کار شما بوده است. در «کارناوال» تا چه اندازه تلاش کردید همان ارتباط نزدیک با مخاطب را ادامه دهید؟

مردم همان‌هایی هستند که اینجا می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند. شاید تجربه خندوانه باعث شود ناخودآگاه مقایسه کنند؛ اما واقعیت این است که کارناوال با آن قابل‌قیاس نیست. خندوانه برنامه‌ای کاملاً اجتماعی و مردمی بود که مهمان می‌آوردیم، گفت‌وگو می‌کردیم، آیتم‌های مختلف داشت؛ یک ظرف مخصوص برای سرگرمی و ارتباط مستقیم با مردم. اما در کارناوال، بخش مردمی در جای دیگری اتفاق می‌افتد یا در آثار شرکت‌کننده‌ها یا در همان بخش دفاعیه که تماشاگرها وارد گفت‌وگو می‌شوند. در آنجا خیلی حرف‌های مهمی‌ زده می‌شود. متأسفانه بخشی از آن به دلیل شرایط سیاسی کشور قابل‌پخش نیست ولی من معتقدم باید ظرفیتمان را بالا ببریم، باید یاد بگیریم حرف بزنیم و از این فرصت استفاده کنیم.

آیا امکان داشت کارناوال برای تلویزیون ساخته شود و تجربه‌ای شبیه به خندوانه دوباره تکرار گردد؟

نه نمی‌شود. محدودیت‌های ممیزی اجازه نمی‌دهد. البته پیشنهاد ساخت در تلویزیون مطرح شد، اما من قبول نکردم.

جای برنامه‌هایی مثل خندوانه در تلویزیون خالی‌ است. آیا خندوانه همچنان ظرفیت ادامه دارد؟

خندوانه همچنان ظرفیت ادامه دارد، چون یک برنامه ترکیبی است که می‌تواند هزار شکل مختلف داشته باشد؛ موسیقی، نمایش، کمدی، تراژدی، تک‌نفره یا گروهی، حتی مسابقه. هیچ‌وقت تاریخ انقضا ندارد. بخش زیادی از مسابقه‌هایی که در خندوانه برگزار شد، هنوز می‌تواند تکرار شود و حتی خود کارناوال هم می‌توانست در دل خندوانه اجرا شود.

سریال «مردم معمولی» اولین تجربه سریال‌سازی شما در نمایش خانگی بود. کارناوال هم اولین تجربه ساخت یک رئالیتی‌شو در پلتفرم بود. چه تفاوتی بین ساخت برنامه در تلویزیون و در پلتفرم وجود دارد؟

در تلویزیون، در معمولی‌ترین شب‌ها ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر مخاطب داشتیم. اینجا اما مثلاً صحبت از یک میلیون بیننده است. تازه با زحمت خیلی بیشتر؛ هر اپیزود کارناوال چهار روز زمان می‌برد، از ضبط در استودیو گرفته تا آماده‌سازی تبلیغات و تدوین. پروژه‌ای سخت و نفس‌گیر است، چون نمایش خانگی باید با طراحی و ارتباط متفاوتی سراغ مخاطب برود. بااین‌حال، تجربه بزرگی برای ماست. آن‌قدر مهم که ذهنم مدام درگیر بازخوردها و تغییرات احتمالی فصل بعدی است. مطمئنم در فصل دوم ساختارهایی را تغییر می‌دهیم، چون کارناوال بر دو خصلت استوار است: تنوع و تغییر. برای کارناوال کارهای زیادی کردیم و هر بخش نکته‌ای دارد، مثلاً پایان هر قسمت یک بند موسیقی اجرا می‌کند. این ایده‌ای بود که از همان اول رویش اصرار داشتم؛ موسیقی زنده‌ای که تماشاگر را آرام‌آرام جمع کند. تا امروز هم گروه‌های جوان و خفن زیادی روی صحنه آمده‌اند، حتی تیتراژهای هر قسمت هم برایش جدا فکر شده و هر قسمت تیتراژ مخصوص به خودش را دارد

او به فرهیختگان گفت: خندوانه همچنان ظرفیت ادامه دارد، چون یک برنامه ترکیبی است که می‌تواند هزار شکل مختلف داشته باشد؛ موسیقی، نمایش، کمدی، تراژدی، تک‌نفره یا گروهی، حتی مسابقه. هیچ‌وقت تاریخ انقضا ندارد. بخش زیادی از مسابقه‌هایی که در خندوانه برگزار شد، هنوز می‌تواند تکرار شود و حتی خود کارناوال هم می‌توانست در دل خندوانه اجرا شود.

در تلویزیون، در معمولی‌ترین شب‌ها ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر مخاطب داشتیم. خندوانه برنامه‌ای کاملاً اجتماعی و مردمی بود که مهمان می‌آوردیم، گفت‌وگو می‌کردیم، آیتم‌های مختلف داشت؛ یک ظرف مخصوص برای سرگرمی و ارتباط مستقیم با مردم.

منبع: همشهری
   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
عنوان:
نظر
  قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
روبیو برای حماس شرط گذاشت
  روبیو برای حماس شرط گذاشت
«مارکو روبیو»، وزیر امور خارجه آمریکا گغت که به رسمیت شناختن فلسطین مشکلاتی ایجاد می‌کند و طرح‌های الحاق را تشدید می‌کند. وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که اگر جنبش حماس تسلیم شود،
پیام عاشقانه ریما رامین‌فر برای امیر جعفری
  پیام عاشقانه ریما رامین‌فر برای امیر جعفری
خانم بازیگر مشهور سینما و تلویزیون، تولد همسرش را با انتشار تصاویر عاشقانه‌ای تبریک گفت.
ووشو قهرمانی جهان| نخستین مدال ایران به نام بنی‌طالبی ثبت شد
  ووشو قهرمانی جهان| نخستین مدال ایران به نام بنی‌طالبی ثبت شد
روز دوم رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان از ساعاتی پیش در برزیل آغاز شد و شاهین بنی‌طالبی نماینده تالو کشورمان موفق به کسب مدال برنز شد.
ترامپ صدای اعتراض دادستان کل واشنگتن را بلند کرد!
  ترامپ صدای اعتراض دادستان کل واشنگتن را بلند کرد!
مقامات پایتخت آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به دلیل استقرار غیرقانونی مداوم نیروهای گارد ملی در واشنگتن، علیه دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور شکایت کردند.
تاکید پیام نیازمند بر اشتباهش؛ توپ را بچه گانه بود
  تاکید پیام نیازمند بر اشتباهش؛ توپ را بچه گانه بود
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران گفت: در صحنه گل اول تاجیکستان توپ به طور کامل از خط دروازه رد نشد.
عراقچی: ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده است
  عراقچی: ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده است
«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره دیدار اخیر رییس‌جمهور ایران با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: آنتونیو گوترش تأکید کرده که طی سال‌های گذشته به این جمع‌بندی رسیده است که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و همواره راه‌حل دیپلماتیک را ترجیح داده است.
گروسی رسما به سوء رفتار بازرسان در ایران اعتراف کرد+ فیلم
  گروسی رسما به سوء رفتار بازرسان در ایران اعتراف کرد+ فیلم
تا تاریخ 4 سپتامبر 2025، هیچ گزارشی مبنی بر اعتراف رافائل گروسی به تخلف بازرسان آژانس در ایران منتشر نشده و تمرکز منابع رسمی همچنان بر روند بازرسی‌ها و نگرانی‌های فنی باقی مانده است.
فریماه فرجامی در بازی‌های آسیایی/عکس
  فریماه فرجامی در بازی‌های آسیایی/عکس
فریماه فرجامی بازیگر سینمای ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی در استادیوم یک صدهزار نفری آریامهر ( آزادی) در سال 1353 خورشیدی مشاهده می کنید.
حواشی دیدار ایران - تاجیکستان| سردرگمی هواداران ایرانی و تأخیر تاجیک‌ها در ورود به ورزشگاه‌
  حواشی دیدار ایران - تاجیکستان| سردرگمی هواداران ایرانی و تأخیر تاجیک‌ها در ورود به ورزشگاه‌
هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه حیصار تاجیکستان پیش از شروع بازی سوم تیم ملی ایران در تورنمنت کافا برای مستقر شدن در ورزشگاه دچار سردرگمی شدند.
فضاسازی‌های ضدایرانی دولت انگلیس ادامه دارد
  فضاسازی‌های ضدایرانی دولت انگلیس ادامه دارد
در این بیانیه که نسخه‌ای از آن روز پنجشنبه در تارنمای پارلمان انگلیس منتشر شد، ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، دخالت ادعایی تهران در جنگ اوکراین و مسائل منطقه‌ای تکرار شده است.
عبور ارزش سهام عدالت این گروه از 5 میلیون تومان
  عبور ارزش سهام عدالت این گروه از 5 میلیون تومان
ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در تاریخ 12 شهریور 1404 به 4 میلیون و 439 هزار و 652 تومان و ارزش سهام عدالت 490 هزار تومانی به 5 میلیون و 140 هزار و 319 تومان رسید.
کشور در امنیت کامل است /دشمن توان شروع جنگ جدید را ندارد
  کشور در امنیت کامل است /دشمن توان شروع جنگ جدید را ندارد
سردار علی‌محمد نایینی، سخنگوی سپاه، در سومین همایش بسیج اساتید کشور با اشاره به جنگ اخیر گفت: «در این جنگ، ستون فقرات دکترین امنیت ملی و قواعد بازدارندگی رژیم صهیونیستی فروریخت.
  پربیننده ترین اخبار       
  علت کندی اینترنت فاش شد | دیتاسنترهای داخلی دچار اختلال شدند
  ماجرای عکس منتشرشده از وزیر دفاع باعنوان «تو زودتر بکش» +فیلم
  تأثیر خرید هاشمیان بر آینده پرسپولیس؛ آیا درویش موفق خواهد شد؟
  دو پیشنهاد 100 میلیون یورویی عربستان برای لواندوفسکی: آیا انتقال بزرگ در راه است؟
  وقتی ناوشکن‌ها پرواز می‌کنند: انقلاب پهپادی چین در دل دریاها
  تاریخ تازه کنسرت همایون شجریان اعلام شد
  پیام‌های حضور پزشکیان در مراسم رژه ارتش چین
  ژست‌های دلبرانه نگار خانم سریال عملیات مهندسی در ماشین
  عراقچی با اعضای شورای رهبری حماس در دوحه دیدار کرد+ فیلم
  پرداخت کالابرگ سه‌ماهه شد؟ | تصمیم رییس‌جمهور درباره مرحله چهارم کالابرگ
  پاسخ چین به ادعاهای ترامپ
  گرمای دوباره در راه است | تهرانی‌ها مراقب ازون و ذرات معلق باشند
  لیگ برتر انگلیس؛ صدرنشین هزینه‌های نقل‌وانتقالات تابستانی 2025 در اروپا
  فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا رسما معرفی شد
  محموله سلاح و مهمات جنگی در لرستان توقیف شد
  سردار نایینی: مردم ایران نگران نباشند/ قدرت پاسخ پشیمان‌کننده داریم
  لحظه‌ای بی‌نظیر از دو اسطوره ورزش ایران: علی دایی و علیرضا حیدری در کنار هم +عکس
  تشویق تاریخی 23 دقیقه‌ای برای فیلم فلسطینی در جشنواره ونیز
  سعید آذری: اعتماد به تاجرنیا در بحران استقلال بهترین انتخاب است
  ایده عجیب پوتین برای ساخت نیروگاه هسته‌ای شناور!
© شبکه خبری رونگار 1404

All rights reserved