براساس آگهی های منتشر شده از فروش زانتیا کارکرده در سایت های آگهی، قیمت زانتیا مدل ۱۳۸۸ با صافکاری بدون رنگ و ۱۲۵ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۶۲۰ میلیون تومان تعیین شده است و زانتیا مدل ۱۳۸۴ دور رنگ با ۲۴۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد.
همچنین درمیان آگهی های زانتیا کارکرده، زانتیا مدل ۱۳۸۵ با دو لکه رنگ و ۲۸۰ هزار کیلومتر کارکرد به چشم می خورد که قیمت آن حدود ۴۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین شخصی زانتیا مدل ۱۳۸۵ با دو لکه رنگ و ۲۸۰ هزار کیلومتر کارکرد را به قیمت ۴۰۵ میلیون تومان آگهی کرده است. جدول زیر را جهت استعلام قیمت زانتیا کارکرده در مرداد ۱۴۰۴ بخوانید.
قیمت زانتیا کارکرده - مرداد ۱۴۰۴
|
برند |
مدل (سال) |
رنگ/وضعیت بدنه |
کارکرد(کیلومتر) |
قیمت(تومان) |
زانتیا |
۱۳۸۸ |
سفید/صافکاری بدون رنگ |
۱۲۵,۰۰۰ |
۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
زانتیا |
۱۳۸۴ |
نقره ای/دور رنگ |
۲۴۰,۰۰۰ |
۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
زانتیا |
۱۳۸۸ |
نقره ای/بدون رنگ |
۱۵۶,۰۰۰ |
۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
زانتیا |
۱۳۸۵ |
نوک مدادی/دو لکه رنگ |
۲۸۰,۰۰۰ |
۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
زانتیا |
۱۳۸۴ |
سرمه ای/بدون رنگ |
۲۱۰,۰۰۰ |
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
زانتیا |
۱۳۸۵ |
نقره ای/دو لکه رنگ |
۲۸۰,۰۰۰ |
۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
مقایسه سواری زانتیا با ماکسیما
در بحث رانندگی خودروی سیتروئن زانتیا به شتاب عالی با هندلینگ خوب و ترمزهای قابل اعتماد همراه است که باعث لذت رانندگی می شود. سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک زانتیا با حفظ کیفیت سواری که در این رده قیمتی بسیار حائز اهمیت است، توانسته است ثبات کافی را برای خودرو ایجاد کند.
در واقع خودروهای میان رده یا خیلی خشک هستند، یا نرم اما هندلینگ ضعیفی دارند و اینجاست که هنر سیتروئن در ارائه یک سیستم تعلیق پیچیده که سواری نرم را با هندلینگ مناسب ترکیب می کند به نمایش گذاشته شده است.
البته این سیستم تعلیق پیچیده که مهمترین ویژگی زانتیا محسوب می شود اما گاهی اوقات به دلیل استهلاک و هزینه های بالای تعمیر و نگهداری و همچنین مشکلاتی از جمله یکپارچگی سیستم تعلیق هیدرولیک با سایر قطعات می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیاری شود.
همانطور که از یک موتور ۶ سیلندر با کیفیت انتظار دارید، وقتی سوئیچ را می چرخانید، موتور ماکسیما بدون لرزش یا صدای اضافی روشن می شود. پس از شروع حرکت، قدرت بالای موتور خودرو به راحتی احساس می شود و ماکسیما هیچ ترسی از افزایش سرعت نشان نمی دهد.
نیسان ماکسیما موتوری پویا دارد و از نظر شتاب می تواند بسیاری از خودروهای جدیدتر را شکست دهد. البته نسخه اتوماتیک به لطف گیربکس ۴ سرعته شتاب نرمال تری دارد و اگر به دنبال رانندگی دلپذیرتری هستید باید به سراغ نسخه سرعتی بروید.
کیفیت سواری این خودرو با توجه به رنج قیمتی آن برای سرنشینان جلو بسیار خوب و نرم است اما ساختار ساده سیستم تعلیق عقب باعث ضربه نسبتاً زیادی از سطح جاده می شود که به سرنشینان عقب منتقل می شود. این سیستم تعلیق ساده روی هندلینگ خودرو هم تأثیر منفی گذاشته و اگر در مسیرهای پر پیچوخم بخواهید از حد سرعت معمول فراتر بروید ممکن است قسمت عقب خودرو منحرف شود. منبع: اقتصاد آنلاین |