یوتیوب به تازگی به روزرسانی هایی برای سازندگان محتوا و بینندگان معرفی کرده که شامل استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای محافظت از کاربران نوجوان و کاهش برخی محدودیت های بحث برانگیز درباره الفاظ رکیک است. چند سال پیش، یوتیوب به دلیل تغییرات در دستورالعمل های محتوای مناسب برای تبلیغ کنندگان با انتقادات مواجه شد. این تغییرات با هدف هم خوانی بیشتر با قوانین پخش تلویزیونی انجام شد. در اواخر سال 2022، استفاده از الفاظ رکیک در 20 ثانیه ابتدایی یک ویدیو یا استفاده مفرط از این الفاظ در هر نقطه ای از ویدیو می توانست منجر به لغو درآمدزایی شود. اما در ماه مه 2023 این سیاست تعدیل شد و محدودیت به الفاظ رکیک شدید مانند کلمه f محدود شد که تنها در 7 ثانیه اول ویدیو بررسی می شد. حالا، دو سال پس از آن تغییر، یوتیوب رویکردی ملایم تر اتخاذ کرده است. در ویدیویی با حضور کانر کاوانا ، مدیر تجربه سیاست درآمدزایی یوتیوب، سیاست جدید توضیح داده شده است. از این پس، محدودیت زمانی برای استفاده از الفاظ رکیک حذف شده و ویدیوهایی که حاوی این واژگان باشند همچنان امکان درآمدزایی خواهند داشت. به گفته کاوانا، این تغییر نتیجه ی دستورالعمل های جدید درباره استانداردهای پخش و بهبود روش های هدف گذاری تبلیغاتی، به علاوه سال ها بازخورد از سوی سازندگان محتوا است. با این حال، هنوز چند محدودیت وجود دارد. استفاده از الفاظ رکیک در عنوان یا تصویر بندانگشتی ویدیو باعث لغو درآمدزایی خواهد شد. همچنین، استفاده پرتکرار از الفاظ شدید همچنان نقض دستورالعمل های محتوای مناسب برای تبلیغ کنندگان محسوب می شود. مثالی از این مورد، مجموعه کلیپ هایی با موضوع بهترین فحش های یک شخصیت در سریال است؛ جایی که اکثر جملات حاوی الفاظ رکیک هستند. کاوانا همچنین تأکید کرد که دستورالعمل های جامعه همچنان بر هرگونه استفاده از الفاظ رکیک اعمال می شود. این تغییر به معنی مجوزی برای آزار و اذیت نیست. هم زمان، یوتیوب شیوه ی محافظت از کاربران نوجوان را تغییر داده است. طی چند هفته آینده، ابزارهای یادگیری ماشین برای تخمین سن کاربران در گروهی محدود از کاربران آمریکایی اجرا می شود. این سیستم، سن درج شده هنگام ساخت حساب کاربری را نادیده گرفته و بر اساس تاریخچه جست وجوی ویدیوها، نوع دسته بندی محتواها و مدت عمر حساب، سن واقعی بیننده را تخمین می زند. اگر سیستم جدید یوتیوب حسابی را به عنوان کاربر نوجوان تشخیص دهد، تبلیغات شخصی سازی شده به طور خودکار غیرفعال شده، ابزارهای سلامت دیجیتال فعال می شوند و محافظ هایی برای پیشنهاد محتوا اعمال می شوند. بزرگسالانی که به اشتباه در این دسته قرار گرفته اند می توانند با تأیید سن خود از طریق کارت شناسایی یا کارت اعتباری، محدودیت ها را حذف کنند. منبع: 9to5google |